4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

 

1) بايد در يادها بماند. 

اولين ويژگي كه نام برند شما بايد داشته باشد اين است كه بايد در خاطره هاي مشترياني كه نام آن را شنيده اند بماند. اين نام بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتري به شركت شما مي آيند بايد بتوانند تا اين نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب كردن نامي كه براي برند انتخاب مي كنيد بستگي به پارامترهاي مختلفي دارد از جمله انتخاب اين نام بستگي به نوع تجارت و شركتي كه داريد و نوع فرآورده هايي كه توليد مي كنيد (و يا نوع سرويس هايي كه ارايه مي دهيد) و عوامل مختلف و متعدد ديگري دارد ولي شما بايد با توجه به تمام اين پارامترها و عوامل كاري كنيد كه نام برندي كه براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتريان شما شناخته مي شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته مي شود كه نام هايي كه كمتر از سه بخش هستند؛ بيشتر از نام هايي كه داراي چهار بخش يا بيشتر از چهار بخش هستند در يادها مي مانند بنابراين كوتاه بودن نام را فراموش نكنيد!

2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمي است! 

يكي ديگر از عواملي كه در بالا بردن و يا پايين آوردن كيفيت نام برند تاثير بسيار زيادي دارد منحصر به فرد بودن اين نام مي باشد. شما بايد كاري كنيد كه نام برندتان منحصر به فرد باشد. به اين معني كه با توجه به نوع شركتي كه داريد و نوع كارهايي كه انجام مي دهيد بايد نام برند را به گونه اي انتخاب كنيد كه نسبت به نام هاي ديگري كه در اين رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بيشتري داشته باشد. به عنوان يك مثال بسيار مناسب از نامي كه حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر مي گيريم. اين برند داراي نامي كاملا منحصر به فرد مي باشد كه نشان دهنده اين است كه اين نام نام موفقي در اين رابطه مي باشد.

بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد بهتر است كاري كنيد كه اين نام حالت منحصر به فرد داشته باشد كه البته در اينجا ميزان خلاقيتي كه فرد دارد هم مي تواند تاثير زيادي را بر روي منحصر به فرد بودن اين نام داشته باشد و در اين راه بايد خلاقيت خودتان را هم نشان دهيد.

3) به كوتاهي نام توجه كنيد. 

از ديگر پارامترهايي كه بايد حتما به هنگام انتخاب كردن نام يك شركت به آن توجه داشته باشيد؛ كوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگيريد. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معني "مديريت بخش هوانوردي و فضايي ملي" مي باشد كه به صورت خلاصه حرف اول از هر كدام از كلمات اين عبارت انتخاب شده است و نهايتا يك نام ساده و كوتاه بوجود آمده است كه ما آن را به عنوان ناسا مي شناسيم. بنابراين حتي در صورتي كه شما بخواهيد نام هايي را براي شركت خودتان انتخاب كنيد كه داراي بخش هاي طولاني باشند مي توانيد با مخفف كردن آنها را كوتاه كنيد. مثال ديگري در اين رابطه شركت Skype مي باشد. اين نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer مي باشد كه اشاره به تكنولوژي دارد كه در آن مي توان با استفاده از تجهيزات هوايي كاري كرد كه افراد به صورت تصويري با همديگر تماس برقرار كنند. اما اين نام به صورت مخفف بكار برده شده است به اين دليل كه استفاده نام به اين شيوه مي تواند مفيدتر باشد.

4) زبان محلي خودتان را هم درنظر داشته باشيد. 

درست است كه انگليسي زبان رسمي در بسياري از مجامع مي باشد ولي شما مي توانيد براي اينكه ارتباط صميمي تري را با مشتريانتان برقرار كنيد در برخي از اوقات از زبان غيرانگليسي هم استفاده كنيد. به عنوان مثالي در اين رابطه مي توان BMW را مثال زد. اين نام مرتبط با واژه هاي غيرانگليسي Bayerische Motoren Werke مي باشد. و يا مثال ديگر در اين رابطه شركت Ikea مي باشد.

در هر صورت، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يكي از مهم ترين پارامترهايي كه مي تواند در آينده تعيين كننده ميزان موفقيت و يا شكست شما در كارهايتان باشد؛ پارامتر نامي است كه شما براي برندتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب كرده ايد مناسب باشد و به گونه اي باشد كه توجه مخاطبين به آن جلب شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان به خوبي پيش رود و در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم داشته باشيد؛ مي توانيد يك شركت موفق داشته باشيد اما در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب مي كنيد نامي نامناسب باشد حتي در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم رعايت كنيد؛ شانس موفقيتتان پايين است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399 | 13:21 | نویسنده : امیرمهدی سالاری |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب ارسلان قاسمی
  • وب سی سی اس
  • وب ساح
  • نایت سلکت